گوگله

داستان صوتی کوتاه + تک آهنگ های مخصوص حامد

گوگله

داستان صوتی کوتاه + تک آهنگ های مخصوص حامد

به داستان کوتاه بسیار علاقه مندم و فکر میکنم که خیلی از آدم ها دیگر حوصله رمان خواندن ندارند و دوست دارند که داستان هرچه سریعتر به سرانجام برسد .به همین خاطر و به خاطر اینکه دوستان خوبم حتی زحمت خرید کتاب و مطاطعه آن را هم نکشند ، این وبلاگ را راه اندازی کردم .

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۰۷ ب.ظ

داستان ضرب المثل قمپز درکردن

حتما مثل قمپز در کردن را شنیده اید. قمپز ( واژه ترکی ) نوعی توپ جنگی سَرپُر بود که دولتِ امپراطوری عثمانی در جنگهایش با ایران مورد استفاده قرار می داد. این توپ اثر تخریبی نداشت چون گلوله ای در کار نبود بلکه مقدار زیادی باروت در آن می ریختند و پارچه های کهنه و مستعمل را با سُنبه در آن جا می دادند و می کوبیدند تا کاملا سفت و محکم شود.
این توپها را در مناطق کوهستانی که صدا می پیچید و پژواک داشت به طرف دشمن شلیک می کردند. صدای آنها به قدری مهیب و ترسناک بود که تمام کوهستان را به لرزه در می آورد و تا مدتی صحنه جنگ رو تحت الشعاع قرار می داد ولی در واقع هیچ تخریب و تلفاتی مانند یک توپ جنگی نداشت.
در جنگهای اولیه بین ایران و عثمانی صدای عجیب و مهیبِ قمپز، در روحیه سربازان ایرانی اثر می گذاشت و از پیشروی آنها جلوگیری می کرد، ولی بعدها که ایرانی جماعت به ماهیت و توخالی بودن آنها پی بردند هر وقت صدای گوشخراش این توپها را می شنیدند به همدیگر می گفتند: «نترسید! قمپز در می کنند».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۷
حامد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی